ΒΗΜΑ premium – Άποψη

Εφημερίδες - Το μέλλον τους στο Internet
Εφημερίδες & Internet

Ναι συζητήθηκε πολύ το θέμα μετά την ανακοίνωση που έκανε ο ΔΟΛ για το ΒΗΜΑ premium και ειδικά νομίζω μετά από αυτό που έγραψε το nylon.gr . Έπεσαν όλοι στην αντίδραση και στο “τι είναι αυτά τα πράγματα” και “θα αποτύχει” αλλά ακούστηκαν και άλλες απόψεις. Συμφωνώ στα περισσότερα . Δεν διαφωνώ. Μόνο που από κανέναν δεν είδα να προσπαθεί να διαβάσει πίσω από τα γράμματα ή να ψιλιαστεί το γιατί και το πως ένας τόσο μεγάλος όμιλος να κάνει τέτοιο ατόπημα.

Έχετε βρεθεί ποτέ σε meeting μεγάλης “γραναζωμένης” εταιρείας ή ομίλου;

Από αυτά που είναι ένας στην κορυφή  του τραπεζιού και δεν μιλά, παρά στηρίζει το κεφάλι του με το χέρι και κοιτά σκεπτικά ;
Είναι και κανα δυο δίπλα του που σύονται και κόπτονται για τα συμφέροντα του πρώτου και ξεστομίζουν βαρύγδουπες ιδέες για το πως θα πάρουν τα λίγα φράγκα από τους πολλούς ή τα πολλά από τους λίγους;

Είναι αυτοί οι ίδιοι πιθανόν που πριν από μερικά χρόνια μπορεί να  είχαν φέρει την πρόταση για καμιά μεγάλη προμήθεια, που θα την παρουσίασαν ως επένδυση, με σκοπό αφού ψηφιοποιήσουν τα αναξιοποίητα και μη εμπορεύσιμα  αρχεία τους, το παραγόμενο αποτέλεσμα θα μπορούσε να γίνει προϊόν με ευρύα αποδοχή ώστε να πάρουν πίσω εκτός από την επένδυση και κάποιο κέρδος. Όχι ότι είναι κακό αυτό, γιατί σε καπιταλιστική δημοκρατία  ζούμε  και σκοπός των εταιριών είναι το κέρδος. Το θέμα είναι ότι ένας έξυπνος manager κάνει επενδύσεις που το αποτέλεσμα τους μπορεί να γίνει εμπορικό προϊόν ή εκμεταλλεύσιμη υπηρεσία. Εδώ έχουμε απαξίωση εν την γενέσει του προϊόντος και  άρνηση κάθε σκεπτόμενου και ψηφιακού εγγράμματου ανθρώπου  που θα γυρίσει την πλάτη σε τέτοιου είδους προσφορές που θυμίζουν “καθρεφτάκια και χάντρες  σε Ινδιάνους”.

Α ξέχασα και τους άλλους. Είναι και καμία δεκαριά πιο χαμηλόβαθμοι ακόμα σε αυτά τα Meeting. Δύο – τρεις από αυτούς κουνάνε συγκαταβατικά το κεφάλι και συμφωνούν με αυτούς που “κόπτονται”, κρατάνε σημειώσεις και παρατηρούν τον “μεγάλο” (τον πρώτο) εάν τους κοιτά και αυτός.

Οι υπόλοιποι πέντε-έξι κάθονται σιωπηλοί και σκέφτονται δύο πράγματα: Κοιτούν και αυτοί τον πρώτο και απορούν για την σιωπή του, αλλά και γιατί δεν σταματάει την φόρα των δύο που καθορίζουν την “γραμμή” αφού είναι ξεκάθαρο ότι ούτε και αυτός πιστεύει στην  επιτυχία του project .  Και αφετέρου μονολογούν και λένε: “Βρε δεν πάνε να κόψουν το κεφάλι τους, τα δικά μου λεφτά θα πετάξουν;” Αφού είναι απλό. Εάν κατεβούμε στον δρόμο και σταματήσουμε ένα 25χρονο με i-pod στα αυτιά και afterbed μαλλί, και τον ρωτήσουμε εάν πιστεύει, πως  κάποιος την σήμερον ημέρα θα δώσει από 30 euro τον μήνα για να διαβάζει το ψηφιοποιημένο φύλο του 1939 μιας εφημερίδας, θα σας κουνήσει απαξιωτικά το κεφάλι, θα ξαναφορέσει το i-pod στα ώτα του και θα σας αφήσει μόνους και πικραμένους στην μοίρα σας.

Πρέπει επιτέλους να πάρουν χαμπάρι οι Έλληνες επιχειρηματίες και τα μεγαλοστελέχη, ότι το Ιnternet έχει λεφτά σαν “bizna”, όπως θα έλεγαν και οι ίδιοι, αλλά τα ανακαλύπτεις μόνο παρέα με κάποια έξυπνη ιδέα. Δες Google, Facebook, Twitter, κλπ. Οι πρακτικές του “ας δοκιμάσουμε μωρέ τι έχουμε να χάσουμε”, ή του “σπάστα και ξαναρίχτα”, που μου έλεγε και ένας Εμπορικός Διευθυντής μου κάποτε, έχουν περάσει αντεπιστρεπτεί.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *